Мінекономіки України надало роз’яснення щодо нового функціоналу, який дозволяє замовникові обґрунтувати потребу в закупівлі. 

Документ

Лист Мінекономіки України від 11.01.2024 р. № 3323-04/2362-06

Коментар

Мінекономіки України в листі від 11.01.2024 р. № 3323-04/2362-06 зазначило, що публічні закупівлі здійснюються замовником відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 р. № 471, (Особливості № 1178) на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до ст.4 Закону про публічні закупівлі1

1 Закон України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі».

Замовник самостійно, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, а також дотриманням вимог законодавства в цілому, приймає будь-які рішення щодо публічних закупівель, у тому числі щодо потреби у товарах, роботах, послугах.

При цьому, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки України від 15.04.2020 р. № 708 (п.15 Особливостей № 1178).

У разі якщо замовником у розумінні Закону про публічні закупівлі передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог зазначеного Закону та Особливостей № 1178, в один із способів, в залежності від очікуваної вартості предмета закупівлі.

Разом з тим, визначення потреб замовника та їх цільового призначення не є предметом регулювання Закону про публічні закупівлі та Особливостей № 1178.

При цьому, з метою попередження негативних відгуків громадськості щодо придбання замовниками товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, на здійснення яких витрачаються публічні фінанси, у тому числі кошти платників податків, під час воєнних загроз у період дії правового режиму воєнного стану в Україні замовникам надана можливість добровільно оприлюднити обґрунтування потреби стосовно оголошеної закупівлі, шляхом розміщення таких відомостей у електронній системі закупівель (ЕСЗ).

Мінекономіки України також інформує суб’єктів сфери публічних закупівель на Prozorro Інфобокс щодо можливості використання нового функціоналу «Обґрунтування потреби»2, а також рекомендації та приклади обгрунтування – «Щодо можливості додавання обґрунтування»3

2 Докладніше див. інформацію, яку розміщено за адресою: http://surl.li/pbsr.

3 Докладніше див. інформацію, яку розміщено за адресою: http://surl.li/pbssb.

Також, Мінекономіки України відповідно до листа Антимонопольного комітету України від 16.11.2023 р. № 20-29.1/01-12094 інформує замовників щодо «закреслених даних» тендерної документації, оскільки замовники після внесення змін до тендерної документації в актуальній тендерній документації залишають інформацію, яку змінили (у вигляді «закреслених даних»). Відповідно, текст вважається таким, що присутній у тендерній документації. У зв’язку з цим Комісія АМКУ звертає увагу замовників щодо недоцільності зазначати в актуальній (останній) версії тендерної документації попередньої виключеної/зміненої інформації, яку вони формують у вигляді «закреслених даних».

Пункт 28 Особливостей № 1178 визначає, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст.22 Закону про публічні закупівлі з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до п.54 Особливостей № 1178 замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу держфінконтролю відповідно до ст.8 Закону про публічні закупівлі, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в ЕСЗ, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в ЕСЗ у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник оприлюднює перелік змін, що вносяться в окремому документі разом із змінами до тендерної документації. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення4.

4 Докладніше див. інформацію, яку розміщено на сайті Prozorro Інфобокс за адресою: http://surl.li/pbssw.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *