Документ
Лист Мінфіну України від 12.12.2023 р. № 08020-08-6/34382
Коментар
Мінфін України в листі від 12.12.2023 р. № 08020-08-6/34382 надав обласним державним адміністраціям роз’яснення щодо визначення видатків на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій на 2024 р. та впровадження нової моделі оплати праці державних службовців.
Мінфін України нагадав, що засади визначення фонду оплати праці державного органу на 2024 р. встановлено п.14 розділу «Прикінцеві положення» Закону України від 09.11.2023 р. № 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (Закон про Держбюджет-2024), зокрема, з урахуванням фактичної чисельності працівників відповідного державного органу станом на 01.07.2023 р. з коефіцієнтом 1,1, але не більше нормативно встановленої чисельності працівників державного органу.
Тобто визначення фонду оплати праці на 2024 р. для всіх органів виконавчої влади, зокрема й місцевих державних адміністрацій, здійснено за єдиними підходами згідно з нормами законодавства.
Водночас Мінфін України наголошує, що згідно із положеннями Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI розподіл бюджетних асигнувань між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня належить до повноважень головного розпорядника бюджетних коштів.
Мінфін України зазначає таке:
- скорочення граничної чисельності працівників місцевих держадміністрацій у проекті постанови КМУ щодо чисельності працівників держорганів не передбачено;
- відповідно до постанови КМУ від 09.11.2016 р № 787 «Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій» (зі змінами) місцеві держадміністрації можуть отримувати додаткові кошти з місцевих бюджетів на оплату праці працівників для здійснення ними делегованих згідно із законодавством повноважень ОМС в обсязі до 50% затвердженого у Держбюджеті України на відповідний рік фонду оплати праці працівників місцевих держадміністрацій, а місцеві держадміністрації, працівники яких безпосередньо виконують обов’язки та завдання на територіях, які належать до територій відновлення та/або територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, – 100% фонду оплати праці, затвердженого у Держбюджеті України на відповідний рік;
- згідно з постановою КМУ від 25.04.2023 р. № 391 «Деякі питання оплати праці працівників державних органів та органів місцевого самоврядування під час воєнного стану» (зі змінами) коефіцієнти 2 та 1,5 застосовуються до посадових окладів працівників місцевих держадміністрацій, які безпосередньо здійснюють повноваження на територіях активних бойових дій та можливих бойових дій згідно із переліком таких територій, затвердженим Мінреінтеграції України.
Мінфін України водночас нагадав, що розподіл посад держслужби з урахуванням сімей і рівнів посад, юрисдикції та типів держорганів передбачено Каталогом типових посад державної служби і критеріями віднесення до таких посад, затвердженим постановою КМУ від 23.10.2023 р. № 1109 «Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році» (Каталог; див. коментар).
Зокрема, Каталог, чітко регламентує для посад держслужби категорії «В» наявність трьох фахових рівнів (VII – IX фахові рівні), а п.14 Каталогу визначено, що під час встановлення фахового рівня для посад категорії «В» керівник держслужби в держоргані (керівник держоргану) враховує можливість віднесення посади головного спеціаліста та прирівняних до неї посад до VII (вищого), VIII (середнього) та IX (початкового) фахових рівнів, а посади провідного спеціаліста та прирівняних до неї посад – до VIII (середнього) чи IX (початкового) фахового рівня і те, що вони не можуть бути віднесені до VII (вищого) фахового рівня.
Тож, керівник держслужби в держоргані (керівник держоргану) приймає рішення щодо кількості посад держслужби у відсотках категорії «В» у межах відповідного фахового рівня виключно в межах видатків, передбачених на оплату праці працівників державних органів у Законі про Держбюджет-2024.
Отже, керівник держслужби обласної/районної держадміністрації має забезпечити прийняття виважених управлінських рішень стосовно проведення класифікації посад держслужбовців та встановлення фахових рівнів, зокрема й за рахунок перегляду структури відповідної місцевої держадміністрації.